صفحه نخست / اخبار

اتهام برخی وهابیون به شیعه در تحریف قرآن


سایت سنی نیوز وابسته به وهابیون افراطی در یکی از مطالب سایت خود شیعیان را محکوم به تحریف قرآن و خواندن کتبی که مملو از کفریات نظیر مفاتیح الجنان می باشد، کرده است! این شبهه اتهامات را به سوی حاج میرزا حسین نوری صاحب کتاب مستدرک الوسائل کرده و ادعا می کند: کتبی که همیشه همراه زوار شعیه در اماکن مقدس می باشد، چنین کتابی است. لذا در پاسخ به این شبهه حضرت آیت الله العظمی گرامی چنین می فرمایند:

بسمه تعالی
1.    کلمات اضافی در وسط منظور نویسنده اضافه بعنوان تفسیر و بیان مصداق ما فی الارض، (تحت الثری) و تاکید" له ما فی السموات و الارض (عالم الغیب ...)" می باشد. که علم فعلی معنای مالکیت و ملکیت را می رساند.

2.    در یک بحث علمی، عقیده یک نفر را حکم بر همه نمی کنند، مرحوم نوری (ره) تحت تأثیر برخی اجانب که شرحش را درکتاب درسهایی از علوم  قرآنی نوشته ام، در لحظاتی معنوی تحت تاثیر عواطف نسبت به امیر المومنین(ع)، آیات عنوان شده بوسیله برخی کتابهای غیر شیعه همچون دبستان المذاهب را نقل کرده است بعداً هم پشیمان شد و دستور جلوگیری از چاپ کتاب را صادر کرد که قبلا برخی از افراطیون چاپ کردند.

3.    نسبت تحریف در شما هم هست مگر در کتب خود شما تحریف در آیه زنا را – مربوط به  حکم رجم – از عمر نقل نکرده اید؟ چرا عیب مسلّم خود را نمی بینید و در حال عیجویی از دیگران هستید؟ مگس می گردد روی زخم می نشیند! انسان باشید!!! این همه کتاب در ردّ تحریف را از طرف شیعه نمی بینید!؟ نقل قول یک نفر را در برخی لحظات عمرش برای هو کردن سر دست می گیرید!؟ با این همه تفاسیر شیعه چون المیزان، الفرقان، الامثل، مجمع البیان و ... را نمی بینید؟ یک کتاب غیر تفسیر و متحرک از غیر شیعه را سر دست می گیرید؟

4.    براستی که شما چرا از کتب زیاد تفسیری، علمی، فلسفی، شیعه استفاده نمی کنید تا عقاید منحرف و سراسر اشتباه خود را اصلاح کنید؟ حیف است اینقدر روی لجاج خود را از کمالات انسان محروم کنید.

5.    از ایران شیعی دائما فریاد وحدت بلند می شود و از شما فریاد نفرت. خیلی عیب است!

6.    این را هم بگویم شما چگونه در اعمال شرعی خود از چهار فقیه مرده در قبر تقلید می کنید. مرده را که معدوم می دانید و لذا درخواست از آنها را شرک می دانید! مرده که رأی ندارد، در زمان حیات رأی داشت آنهم تمام شد، اینک رأی نیست فقط کاغذ پاره ای است!؟ اینجا مردگان زنده اند و رای دارند، شیعه که به پیامبر و اهلبیت (علیهم السلام)آن حضرت سلام می کنند و تقاضای وساطت نزد خدا می کنند آنجا پیامبر(ص) و اهلبیت (علیهم السلام) مرده اند و درخواست شرک است!!! تقلید کورکورانه، تبعیت از مرده و اصالت دادن به مرده است یا درخواست دعا نزد خدا !؟ از طرفی بایستی شما ابوحفنیفه و حنبل و ... را اعلم از علی (ع) و فرزندانش بخصوص امام جعفربن محمد صادق (ع) و امام باقر (ع) – که علوم اسلامی را بسط دادند – می دانید!!!؟ زهی بی انصافی و جهالت...





فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما